Cum să ajutăm copilul să se adapteze la mediul şcolar?
Primii pasi sunt obisnuirea din timp a copilului cu un program de somn care sa-i asigure suficienta odihna. El nu trebuie culcat prea tarziu si nici lasat sa doarma pana la pranz, altfel va fi foarte somnoros la 8 dimineata, cand incep cursurile.
Un alt lucru important este sa mergeti la cumparaturi cu viitorul scolar, ca sa-si aleaga singur ghiozdanul, rechizitele si hainutele pe care le va purta la festivitatea de deschidere a anului scolar. Il veti ajuta astfel sa ia decizii, sa-si asume unele responsabilitati si sa fie mai independent.
Nu uitati sa-l intrebati ce vrea sa-i puneti in pachetelul cu mancare pentru prima zi de scoala. Se va bucura sa savureze in pauza gustarea sa preferata, pe care el a cerut-o. Povestiti-i cat mai multe despre invatatoarea care se va ocupa de el si in dimineata primei zile plecati mai devreme de acasa, ca sa nu fiti stresati de aglomeratia din trafic. Nu uitati ca ii veti transmite copilului starea de spirit pe care o aveti. Daca parintii sunt stresati de incepul scolii, cu siguranta si copilasul va prelua aceasta stare, spun specialistii pe site-ul www.depici.ro.
Nu creaţi impresie copilului că la şcoală trebuie doar să înveţe, că s-a terminat cu joaca şi alte interese copilăreşti.Creaţii o dispoziţie bună, de curiozitate.Tematica şedinţelor cu părinţii
GHEŢU RODICA-diriginte
Problemele
abordate reflectă particularităţile de vîrstă ale copilului, contribuie la
descoperirea potenţialului cognitiv, sporesc randamentul educaţiei. Evident, în
această listă se pot efectua schimbări.
Clasa I
Septembrie: Să ne
cunoaştem şcoala! Obiectivele pentru anul de studii. Regulile elevilor.
Alegerea comitetului de părinţi.
Octombrie: Caracteristica
psiho-pedagogică a elevului de vârstă şcolară (6-7 ani). Familiarizarea
părinţilor cu fişa de evaluare a copilului. Învăţăm să ajutăm copilul (joc de
rol).
Noiembrie: Evaluarea
succesului/eşecului şcolar. Recomandaţii individuale în vederea depăşirii problemelor.
Jocul ca metodă de depăşire a situaţiilor de conflict.
Decembrie: Evaluarea
succeselor obţinute în prima jumătate de an. Completarea fişei „Copilul meu.
Succese – probleme”. Dezbateri „Temerile copilului”.
Martie: Evaluarea
succesului/eşecului şcolar. Ne pregătim temele (joc instructiv – metodic).
Elaborarea regulilor de comportament parental.
Mai: Evaluarea
reuşitei în primul an de studii. Odihna de vară. Lectura.
Clasa a II – a
Septembrie:Obiectivele noului
an de studii. Aptitudinile, cunoştinţele şi comportamentul elevului. Cerinţe şi
restricţii. Normele de notare.
Noiembrie:Educarea dorinţei
de a citi la copil. Jocul de rol „Eu citesc”. Lectura pentru copii
(recomandări).
Decembrie: Greutăţile
ce le întâmpină copiii cu o reuşită bună (exersare). Completarea anchetei
„Problemele copilului meu”. Dezbateri „Cum îmi ajut copilul?”.
Ianuarie:Evaluarea
rezultatelor elevilor pentru prima jumătate de an. Despre prietenie (în
colaborare cu părinţii şi copiii).
Martie:Eu imi ador
copilul” (atelier). Ancheta „Relaţiile în familie”. Studiu de caz.
Aprilie:Tipurile de relaţii
în familie. Temerile copiilor. Depăşirea lor. Educarea autodisciplinei la
elevi.
Mai:Evaluarea
succeselor pentru întreg anul de studii. (Adunare solemnă în colaborare cu
elevii, părinţii).
Clasa a
III – a
Septembrie: Obiectivele pentru noul an
de studii. Cerinţele ce stau în faţa elevului la învăţătură, comportament.
Obligaţiunile şi drepturile elevului.
Octombrie: Limbajul
copilului. Îmbogăţirea vocabularului. Metode şi tehnici de lucru.
Noiembrie: „Când copilul
nu doreşte să înveţe”. (Training cu participarea psihologului liceului).
Ianuarie: „Familia şi
tradiţiile ei” (activitate în grup).
Martie: „Rolul
familiei în educaţia pentru muncă”.
Aprilie: „Copiii şi
TV” (atelier de comunicare).
Mai: Evaluarea
rezultatelor pentru al treilea an de studii. Adunare solemnă în comunitatea de
elevi şi părinţi.
Clasa a IV –a
Septembrie: Obiectivele
pentru noul an de studii. Cerinţele faţă de elevul clasei a IV – a (abilităţi,
succese, comportament).
Octombrie: Starea
emoţională a copilului în familie.
Ianuarie: Evaluarea
rezultatelor pentru prima jumătate a anului de învăţământ. Conflictul şi
comunicarea (lucrul în ateliere).
Martie: Particularităţile
de vârstă ale elevului (10-12 ani).
Aprilie: Problemele de continuitate a ciclului
primar şi gimnazial. Cerinţele ciclului gimnazial
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu