TESTE DE EVALUARE

      MATRICEA  DE SPECIFICAŢII
pentru  Proba de evaluare sumativă la matematică în clasele a III-a , dată de direcţia liceului  la 02. 05. 2013,  anul de studii 2012-2013

Conţinuturi
Subcompetenţe
Cunoaştere şi înţelegere
Aplicare
Analiză şi sinteză
Total %
Total itemi
Înmulţirea şi împărţirea  unui număr de 3 cifre , la altul de o cifră.

Să calculeze exerciţiile de înmulţire şi împărţire
Să compare rezultatele exerciţiilor

35

2
Adunarea şi scăderea pînă la 1000 cu trecere peste ordin

Să calculeze, respectînd ordinea operaţiilor


15

1
Rezolvarea problemelor cu 3 operaţii: cu plan sau justificări; prin exerciţiu.
Să rezolve problemele

Să construiască corect întrebările sau justificările peoblemelor

35

2
Operaţii aritmetice în concentrul 0-1000

Să afle termenul necunoscut


15

1
Total %
17
49
34
100

Total itemi
1
3
2

6

 V. I                            PROBĂ  DE  EVALUARE  sumativă la matematică în clasele a III-a
1. Calculează:
 395 – 187 =                 345+189=
 36 x 5 =                         7x 309=
 1 08 : 6 =                        696: 5=
2. Calculaţi şi comparaţi:
  10 x 60  * 700 – 80
             153 x 4 * 862  : 2;
            2 x 499 * 321 x 3
3. Află valorile numerice ale lui m:
  904 – m = 123          m x 3 = 45           m +327=709
4. Calculează, respectand ordinea efectuării operaţiilor:  
(124 x 3 + 69 x 5)-452 =
5. Problemă:
 La un laborator al unei cofetării se consumă săptămanal 80 kg de zahăr, făină cu 120 kg
mai mult, iar fructe o cantitate de 10 ori mai mică decat zahăr şi făină la un loc.
 Ce cantitate de fructe se consumă săptămînal la acea cofetărie ?
6. Problemă:  
 Pentru 4 cărţi de acelaşi fel s-a plătit 128 de lei.Cît se va plăti pe 8 cărţi de acest fei?
Cîte cărţi de acest fel se pot cumpăra cu 64 de lei?


V. II
1. Calculează:
 695  – 459 =            345+189=
 46 x 4 =                   6x 208=
            708 : 7 =                    924: 3=
2. Calculaţi şi comparaţi:
  10 x 40  * 500 – 70
             154 x 6 * 844  : 4;
            2 x 352 * 283 x 3
3. Află valorile numerice ale lui m:
  904 – m = 143          m x 2 = 44          m +341=507
4. Calculează, respectand ordinea efectuării operaţiilor:   
             (102 x 6+ 43 x 5)-345 =
5. Problemă:     
 La un laborator al unei cofetării se consumă săptămanal 90 kg de orez, grîu cu 110 kg
mai mult, iar legume o cantitate de 10 ori mai mică decat orez  şi grîu la un loc.
 Ce cantitate de legume se consumă săptămînal la acea cofetărie ?
6. Problemă:  
               Pentru 5 albume de acelaşi fel s-a plătit 100 de lei.Cît se va plăti pe 6 albume de acest fei?
Cîte albume de acest fel se pot cumpăra cu 200 de lei?

                    MATRICEA DE SPECIFICAŢII
pentru Proba de evaluare sumativă la istorie în clasele a IV-a, la finele sem .I

Domenii şi competiţii
Cunoaştere şi înţelegere
  Aplicare
Analiză şi sinteză
Total %
Total itemi
Izvoarele  istorice
Să enumere şi să clasifice
izvoarele istorice


12
1
Neamul  nostru
Să rezume printr-un enunţ formarea poporului român
Să explice importanţa studierii istoriei neamulzi
Să numească simbolurile istorice a neamului nostru
38
3
Localitatea  mea
Să numească localitatea natală a părinţilor şi buneilor
Să relateze într-o scrisoare despre localitatea natală

25
2
Fapte şi personalităţi istorice

Să formuleze un enunţ istoric cu termenii indicaţi
Să demonstreze prin argumente rolul  unei personalităţi istorice
25
2
Total %
     38
      38
        24
100

Total itemi
3
3
2

8

  Proba de evaluare sumativă la istorie în clasele a IV-a, la finele sem .I


        V  I    Nume , prenume___________________
                                                                                     Clasa_______________________

   1.Enumeră  izvoarele istorice scrise:_______________________________________________

   2.Numeşte simbolurile istorice ale neamului nostru.__________
___________________________________________________

3.Explicaţi  care ar fi importanţa studierii istoriei neamului______________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________

4.Formulaţi un enunţ istoric utilizînd termenul: Decebal.
___________________________________________________
___________________________________________________

 5.Demonstraţi prin argumente care a fost rolul lui Bogdan I în
 istoria Moldovei.________________________________________
______________________________________________________

 6.Numiţi localitatea natală a părinţilor .______________________

 7.Numiţi capitala vechii Dacii._____________________________

 8.Întocmeşte o scrisoare unui prieten din altă ţară relatîndu-i despre localitatea ta.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



                                       V  II     Nume , prenume___________________
                                                                                     Clasa_______________________

   1.Enumeră  izvoarele istorice nescrise:_______________________________________________

   2.Continuaţi enunţul:     Stema, drapelul şi ştampilele  sînt ___________________________________________________

_____________________________________________________
_____________________________________________________
   3.Rezumaţi printr-un enunţ  formarea poporului român.__________________________________________________________________________________________________________
  4.Formulaţi un enunţ istoric utilizînd termenul: Traian
___________________________________________________
___________________________________________________

 5.Demonstraţi prin argumente care a fost rolul lui Ştefan cel Mare        în istoria Moldovei.________________________________________
______________________________________________________

 6.Numiţi localitatea natală a buneilor .______________________

 7.Numiţi domnitorul care a întemeiat Ţara  Românească independentă în anul 1330._____________________________

 8.Întocmeşte o scrisoare unui prieten din altă ţară relatîndu-i despre localitatea ta.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


4.Rezumaţi printr-un enunţ  formarea poporului român.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
ass=Mso� c a > �� P�� g=RO style='font-size:20.0pt;mso-ansi-language: RO'> 



BAREM  DE   ACORDARE  A  PUNCTAJULUI:


Itemul
1
2
3
4
5
6
7
8
Punctajul
4
3
1
2
2
2
1
5



BAREM  DE  NOTARE:

Nota
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
Puncte
20
18-19
15-17
11-14
7-10
5-6
4
3
2
1





PROBĂ  DE  FVALUARE  SUMATIVA la LIMBA ROMÂNĂ  în clasa a IV, la finele sem. I
1.Dictare:         V.I  Nume, Prenume­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­___________________________________cl.______________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________2. Tăiaţi ceea ce este greşit :
Mirela  s-a gîndit la mama s-a .                    b) Nu înţelegeam  dacă s-au certat s-au nu.
         sa                            sa                                                                  sau            sau

c)            Mi-a   i-a adus flori mamei sale.                  d) Dorea să-i ducă pe copii la părinţii să-i.                     
           Mia    ia                                                                              săi                                         săi
3.Subliniaţi substantivele din următorul text:
Pămîntul este acoperit cu omăt. Şcolarii se bucură de sosirea Crăiesei Zăpezii. Se vor da cu săniile pe deal.  Va fi mare hărmălaie, dar, şi multă bucurie!

4.Completaţi textul cu ceea ce lipseşte :
       Ploaia ............ aşternut peste sat. În grădina ........... ,Maria nu ........... mai văzut pe cei doi iepuraşi pe care ............ adus bunicilor .............. Ei .............. ascuns sub foile de varză,
.............  i-au speriat cîinii vecinului.
        Maria .............. umbrela roşie şi caută iepuraşii prin toată grădina .............Parcă .................înghiţit pămîntul.

5.Grupaţi substantivele de mai jos după model:
brumă, burete, viţel, bancă, burniţă, bunic, baloane, bondari, ceaţă;

            Fiinţe
         Lucruri
Fenomene ale naturii









6.Subliniaţi substantivele comune:
Briceni, brumă, băiat, băţ, Botoşani, ploaie, grindină, bec, Barbu, berze, bătălii, balene, Bulgaria, bondari, furtună, tunet, Mihai Eminescu, Azorel,  maşină;
7.Subliniaţi substantivele la numărul plural:
români, sac, gîndaci, aeroport, gări, copile, clovn, baloane, privighetori, cutremure, tunet, fulgere, căpşune, crocodil, elefanţi, orar, ore, pădure, pădurari;
     8.Scrieţi sinonime pentru cuvintele:
echipă_________________,spectaculos___________________,
s-au căţărat______________,simultan____________________.

9.Scrie după imagine un dialog.

http://alinabalasa.ro/wp-content/uploads/2012/12/zana-iarna1.jpg_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.Dictare V.II.Nume Prenume­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­__________________cl.______________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Tăiaţi ceea ce este greşit :
a)Elena   i-a adus plăcinte bunicei sale.     b) Dorea să-i ducă pe copii la bunicii să-i.                      
                ia                                                                     săi                                         săi

c)  Ieri neam dus la un neam.                                   d) I-a  priveşte ce ne-a  adus tata !
              ne-am               ne-am                                           Ia                      nea
3.Subliniaţi substantivele din următorul text:
   Şapte stele multicolore au alunecat într-o dimineaţă de pe boltă şi au căzut pe Pămînt. Au încercat să ajungă la cer, dar zadarnic. Aşa stelele au început să plîngă.Lacrimile stelei albastre au colorat mările şi văzduhul, iar celei verzi- iarba şi pădurea.Lumea devenea tot mai frumoasă pe Pămînt, dar stelele nu-şi încetau plînsul.
4.Completaţi textul cu ceea ce lipseşte :(continuare)
               Vieţuitoarele ...........strîns toate înduioşate şi au încercat să le ajute. Păsările ............oferit să le înalţe pe aripile lor. Împăratul Păianjenilor ....... convins să toarcă fir din propriile lacrimi.Pînza traptat ........ culoarea stelei ce o torcea. Aşa  fiecare stea ajunse la casa ........,lăsînd după ploaie cîte un pod colorat.Pînzei ........ dat numele de Curcubeu.

5.Grupaţi substantivele de mai jos după model:
zăpadă, cretă, căprioară, pix, lebădă, bomboane, furnică,curcubeu, rouă;

            Fiinţe
         Lucruri
Fenomene ale naturii









6.Subliniaţi substantivele proprii:
Chişinău, copil, Edineţ,băiat, Mihai, veveriţă,albină, pagină, Vasile Alecsandri,oraş, stradă, Liliana, păpuşă, minge, bucăţi, buburuze,  soare, furtună.
7.Subliniaţi substantivele la numărul singular:
caiet, sate, ploi, elevi, carnaval, poezii, text, biciclete, flori, pădure, fericire, lacrimi, copertză, abac, evaluare, bucurie, cumpărături,zebră, farfurie, cratiţe,penar.
  8.Scrieţi antonime pentru cuvintele:
Seara________________,ultima___________________
A întrebat_________________,urîtă__________________

9.Scrie după imagine un dialog.______________________________
______________________________________________________
___________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://prescolariimei.files.wordpress.com/2011/11/toamna01.png

___________________________










                                Probă de evaluare sumativă
                                      la   limba şi literatura română
                                    în clasele   a III-a ,
                                    din partea direcţiei liceului,
                                    la finele sem .I (an. st. 2013-2014)
03.12.13

V-I                       Nume_______________Prenume_____________Clasa aIII-a__
1.Scrie după dictare:                              
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Scrie pe baza textului întrebări cu începutul dat:
     Cine____________________________________________
      Ce   ___________________________________________
 3.Găseşte cuvinte cu înţeles asemănător pentru:   
       zăpadă -............................
       patrie   -............................
       tristeţe -.............................
   4.Găseşte cuvinte cu înţeles opus  pentru:
                         înalt-...........................
                         bunătate- ............................
                         vesel-     ...............................
  5.Scrieţi toate substantivele proprii din text:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Scrie la ce număr sunt substantivele: nr.______    Trece-le la celălalt număr:
                                                          cîntece___-______________
                                                                drumuri__-______________
                                                                    flori__-_____________
                                                                    poezii___-_____________
 7.Alcătuieşte propoziţii cu următoarele cuvinte sau ortograme:
i-au ________________________________________________________________
sa   ________________________________________________________________
nea
8.Alcătuiţi  nu enunţ în care cuvîntul mai  să aibă un sens diferit celui din text.

9.  Scrieţi un eseu din4—5 enunţuri  cu titlul: S-a dus toamna...
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

       


BAREM  DE   ACORDARE  A  PUNCTAJULUI:



ITEMUL
1
2
3
4
5
6
7
8
9
PUNCTAJUL
10
8
8
6
9
10
9
4
6


BAREM  DE  NOTARE:

NOTE
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
PUNCTE
70-69
65-68
64-55
54-44
43-34
33-23
22-15
14-9
8-5
1-4


Timp de lucru: 60min.


Text pentru dictare:

La circ
Joi seara ne-am dus cu toţii la ultima reprezentaţie a circului.
Spectatorii aplaudau acrobaţiile sau jongleriile circarilor, dar cea mai iubită a fost maimuţa Kiki şi echipa sa. S-au rostogolit simultan la comanda lui nea Spiridon. S-au căţărat în pom agăţate de codiţe, iar ultima s-a răsucit spectaculos şi l-a deposedat pe dresor de pălăria sa.
-    Ce neam de maimuţe este acesta? ne-a întrebat doamna învăţătoare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu