MATRICEA DE SPECIFICAŢII
pentru Proba de evaluare sumativă la matematică în clasele a III-a
, dată de direcţia liceului la 02. 05.
2013, anul de studii 2012-2013
Conţinuturi
Subcompetenţe
|
Cunoaştere şi înţelegere
|
Aplicare
|
Analiză şi sinteză
|
Total %
|
Total itemi
|
Înmulţirea şi împărţirea unui
număr de 3 cifre , la altul de o cifră.
|
Să calculeze exerciţiile de înmulţire şi împărţire
|
Să compare rezultatele exerciţiilor
|
35
|
2
|
|
Adunarea şi scăderea pînă la 1000 cu trecere peste ordin
|
Să calculeze, respectînd ordinea operaţiilor
|
15
|
1
|
||
Rezolvarea problemelor cu 3 operaţii: cu plan sau justificări; prin
exerciţiu.
|
Să rezolve problemele
|
Să construiască corect întrebările sau justificările peoblemelor
|
35
|
2
|
|
Operaţii aritmetice în concentrul 0-1000
|
Să afle termenul necunoscut
|
15
|
1
|
||
Total %
|
17
|
49
|
34
|
100
|
|
Total itemi
|
1
|
3
|
2
|
6
|
V.
I PROBĂ DE EVALUARE sumativă la matematică în clasele a III-a
1. Calculează:
395 – 187 = 345+189=
36 x 5 = 7x 309=
1 08 : 6 = 696: 5=
2. Calculaţi şi
comparaţi:
10 x 60
* 700 – 80
153 x 4 * 862
: 2;
2
x 499 * 321 x 3
3. Află valorile numerice ale lui m:
904 – m = 123 m x 3 = 45 m +327=709
4. Calculează, respectand ordinea efectuării operaţiilor:
(124 x 3 + 69 x 5)-452 =
5. Problemă:
La un
laborator al unei cofetării se consumă săptămanal 80 kg de zahăr, făină cu 120
kg
mai
mult, iar fructe o cantitate de 10 ori mai mică decat zahăr şi făină la un loc.
Ce cantitate de fructe se consumă săptămînal
la acea cofetărie ?
6. Problemă:
Pentru 4 cărţi de acelaşi fel s-a
plătit 128 de lei.Cît se va plăti pe 8 cărţi de acest fei?
Cîte
cărţi de acest fel se pot cumpăra cu 64 de lei?
V.
II
1. Calculează:
695 – 459 =
345+189=
46 x 4 = 6x 208=
2. Calculaţi şi
comparaţi:
10 x 40 * 500 – 70
154 x 6 * 844 : 4;
2
x 352 * 283 x 3
3. Află valorile numerice ale lui m:
904 – m = 143 m x 2 = 44 m +341=507
4. Calculează, respectand ordinea efectuării operaţiilor:
(102 x 6+ 43 x 5)-345 =
5. Problemă:
La un
laborator al unei cofetării se consumă săptămanal 90 kg de orez, grîu cu 110 kg
mai
mult, iar legume o cantitate de 10 ori mai mică decat orez şi grîu la un loc.
Ce cantitate de legume se consumă săptămînal
la acea cofetărie ?
6. Problemă:
Pentru 5 albume de acelaşi fel s-a plătit
100 de lei.Cît se va plăti pe 6 albume de acest fei?
Cîte
albume de acest fel se pot cumpăra cu 200 de lei?
MATRICEA
DE SPECIFICAŢII
pentru Proba de evaluare sumativă la istorie în clasele
a IV-a, la finele sem .I
Domenii şi competiţii
|
Cunoaştere şi înţelegere
|
Aplicare
|
Analiză şi sinteză
|
Total %
|
Total itemi
|
Izvoarele istorice
|
Să enumere şi să clasifice
izvoarele istorice
|
12
|
1
|
||
Neamul nostru
|
Să rezume printr-un enunţ
formarea poporului român
|
Să explice importanţa studierii
istoriei neamulzi
|
Să numească simbolurile
istorice a neamului nostru
|
38
|
3
|
Localitatea mea
|
Să numească localitatea natală
a părinţilor şi buneilor
|
Să relateze într-o scrisoare
despre localitatea natală
|
25
|
2
|
|
Fapte şi personalităţi istorice
|
Să formuleze un enunţ istoric
cu termenii indicaţi
|
Să demonstreze prin argumente rolul unei personalităţi istorice
|
25
|
2
|
|
Total %
|
38
|
38
|
24
|
100
|
|
Total itemi
|
3
|
3
|
2
|
8
|
Proba de evaluare sumativă la istorie în clasele a IV-a, la finele sem .I
V I Nume , prenume___________________
Clasa_______________________
1.Enumeră izvoarele
istorice scrise:_______________________________________________
2.Numeşte
simbolurile istorice ale neamului nostru.__________
___________________________________________________
3.Explicaţi care ar fi importanţa studierii istoriei neamului______________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
4.Formulaţi un enunţ istoric utilizînd termenul:
Decebal.
___________________________________________________
___________________________________________________
5.Demonstraţi
prin argumente care a fost rolul lui Bogdan I în
istoria
Moldovei.________________________________________
______________________________________________________
6.Numiţi
localitatea natală a părinţilor .______________________
7.Numiţi capitala
vechii Dacii._____________________________
8.Întocmeşte o scrisoare unui prieten din altă
ţară relatîndu-i despre localitatea ta.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
V II Nume , prenume___________________
Clasa_______________________
1.Enumeră izvoarele
istorice nescrise:_______________________________________________
2.Continuaţi enunţul: Stema,
drapelul şi ştampilele sînt
___________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
3.Rezumaţi printr-un enunţ
formarea poporului
român.__________________________________________________________________________________________________________
4.Formulaţi
un enunţ istoric utilizînd termenul: Traian
___________________________________________________
___________________________________________________
5.Demonstraţi prin argumente care a fost rolul
lui Ştefan cel Mare în istoria
Moldovei.________________________________________
______________________________________________________
6.Numiţi
localitatea natală a buneilor .______________________
7.Numiţi
domnitorul care a întemeiat Ţara
Românească independentă în anul 1330._____________________________
8.Întocmeşte o scrisoare unui prieten din altă
ţară relatîndu-i despre localitatea ta.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.Rezumaţi printr-un enunţ formarea poporului român.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
ass=Mso� c a > �� P�� g=RO style='font-size:20.0pt;mso-ansi-language:
RO'>
PROBĂ DE FVALUARE SUMATIVA la LIMBA ROMÂNĂ în clasa a IV, la finele sem. I
BAREM DE ACORDARE
A PUNCTAJULUI:
Itemul
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
Punctajul
|
4
|
3
|
1
|
2
|
2
|
2
|
1
|
5
|
BAREM DE NOTARE:
Nota
|
10
|
9
|
8
|
7
|
6
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
Puncte
|
20
|
18-19
|
15-17
|
11-14
|
7-10
|
5-6
|
4
|
3
|
2
|
1
|
1.Dictare:
V.I Nume, Prenume___________________________________cl.______________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________2. Tăiaţi ceea ce este greşit :
Mirela s-a gîndit la mama s-a
. b) Nu înţelegeam dacă s-au certat s-au nu.
sa sa sau sau
c)
Mi-a i-a adus flori mamei sale. d) Dorea să-i ducă pe
copii la părinţii să-i.
Mia ia săi săi
3.Subliniaţi substantivele din următorul text:
Pămîntul
este acoperit cu omăt. Şcolarii se bucură de sosirea Crăiesei Zăpezii. Se vor
da cu săniile pe deal. Va fi mare hărmălaie,
dar, şi multă bucurie!
4.Completaţi textul cu ceea ce lipseşte :
Ploaia
............ aşternut peste sat. În grădina ........... ,Maria nu ...........
mai văzut pe cei doi iepuraşi pe care ............ adus bunicilor
.............. Ei .............. ascuns sub foile de varză,
............. i-au
speriat cîinii vecinului.
Maria
.............. umbrela roşie şi caută iepuraşii prin toată grădina
.............Parcă .................înghiţit pămîntul.
5.Grupaţi substantivele de mai jos după model:
brumă,
burete, viţel, bancă, burniţă, bunic, baloane, bondari, ceaţă;
Fiinţe
|
Lucruri
|
Fenomene ale naturii
|
6.Subliniaţi substantivele comune:
Briceni,
brumă, băiat, băţ, Botoşani, ploaie, grindină, bec, Barbu, berze, bătălii,
balene, Bulgaria, bondari, furtună, tunet, Mihai Eminescu, Azorel, maşină;
7.Subliniaţi substantivele la numărul plural:
români,
sac, gîndaci, aeroport, gări, copile, clovn, baloane, privighetori, cutremure,
tunet, fulgere, căpşune, crocodil, elefanţi, orar, ore, pădure, pădurari;
8.Scrieţi sinonime pentru
cuvintele:
echipă_________________,spectaculos___________________,
s-au căţărat______________,simultan____________________.
9.Scrie
după imagine un dialog.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.Dictare V.II.Nume Prenume__________________cl.______________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Tăiaţi ceea ce este greşit :
a)Elena i-a
adus plăcinte bunicei sale. b) Dorea să-i
ducă pe copii la bunicii să-i.
ia săi săi
c) Ieri neam dus la un neam. d) I-a priveşte ce ne-a adus tata !
ne-am ne-am Ia nea
3.Subliniaţi substantivele din
următorul text:
Şapte stele
multicolore au alunecat într-o dimineaţă de pe boltă şi au căzut pe Pămînt. Au
încercat să ajungă la cer, dar zadarnic. Aşa stelele au început să plîngă.Lacrimile
stelei albastre au colorat mările şi văzduhul, iar celei verzi- iarba şi
pădurea.Lumea devenea tot mai frumoasă pe Pămînt, dar stelele nu-şi încetau plînsul.
4.Completaţi textul cu ceea ce lipseşte :(continuare)
Vieţuitoarele
...........strîns toate înduioşate şi au încercat să le ajute. Păsările ............oferit să le înalţe pe aripile lor.
Împăratul Păianjenilor ....... convins să toarcă fir din propriile lacrimi.Pînza
traptat ........ culoarea stelei ce o torcea. Aşa fiecare stea ajunse la casa ........,lăsînd
după ploaie cîte un pod colorat.Pînzei ........ dat numele de Curcubeu.
5.Grupaţi substantivele de mai jos după model:
zăpadă, cretă,
căprioară, pix, lebădă, bomboane, furnică,curcubeu, rouă;
Fiinţe
|
Lucruri
|
Fenomene ale naturii
|
6.Subliniaţi substantivele proprii:
Chişinău, copil, Edineţ,băiat,
Mihai, veveriţă,albină, pagină, Vasile Alecsandri,oraş, stradă, Liliana,
păpuşă, minge, bucăţi, buburuze, soare, furtună.
7.Subliniaţi substantivele la numărul singular:
caiet, sate, ploi, elevi,
carnaval, poezii, text, biciclete, flori, pădure, fericire, lacrimi, copertză,
abac, evaluare, bucurie, cumpărături,zebră, farfurie, cratiţe,penar.
8.Scrieţi antonime pentru cuvintele:
Seara________________,ultima___________________
A
întrebat_________________,urîtă__________________
9.Scrie
după imagine un dialog.______________________________
______________________________________________________
___________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________
Probă de evaluare sumativă
la limba şi literatura română
în clasele a III-a ,
din partea direcţiei liceului,
la finele sem .I (an. st. 2013-2014)
03.12.13
V-I
Nume_______________Prenume_____________Clasa aIII-a__
1.Scrie
după dictare:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Scrie pe baza textului întrebări
cu începutul dat:
Cine____________________________________________
Ce ___________________________________________
3.Găseşte cuvinte cu înţeles asemănător
pentru:
zăpadă
-............................
patrie
-............................
tristeţe -.............................
4.Găseşte cuvinte cu înţeles opus
pentru:
înalt-...........................
bunătate-
............................
vesel-
...............................
5.Scrieţi toate substantivele proprii
din text:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Scrie
la ce număr sunt substantivele: nr.______
Trece-le la celălalt număr:
cîntece___-______________
drumuri__-______________
flori__-_____________
poezii___-_____________
7.Alcătuieşte
propoziţii cu următoarele cuvinte sau ortograme:
i-au
________________________________________________________________
sa ________________________________________________________________
nea
8.Alcătuiţi nu enunţ în care cuvîntul mai să aibă un sens diferit celui din text.
9. Scrieţi un eseu din4—5 enunţuri cu titlul: S-a dus toamna...
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
BAREM DE ACORDARE
A PUNCTAJULUI:
ITEMUL
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
PUNCTAJUL
|
10
|
8
|
8
|
6
|
9
|
10
|
9
|
4
|
6
|
BAREM DE NOTARE:
NOTE
|
10
|
9
|
8
|
7
|
6
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
PUNCTE
|
70-69
|
65-68
|
64-55
|
54-44
|
43-34
|
33-23
|
22-15
|
14-9
|
8-5
|
1-4
|
Timp de
lucru: 60min.
Text pentru
dictare:
La circ
Joi seara ne-am dus
cu toţii la ultima reprezentaţie a circului.
Spectatorii
aplaudau acrobaţiile sau jongleriile circarilor, dar cea mai iubită a fost
maimuţa Kiki şi echipa sa. S-au rostogolit simultan la comanda lui nea
Spiridon. S-au căţărat în pom agăţate de codiţe, iar ultima s-a răsucit
spectaculos şi l-a deposedat pe dresor de pălăria sa.
-
Ce neam de maimuţe este acesta? ne-a întrebat
doamna învăţătoare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu